Czasami sprzedaż mieszkania to trudna sprawa, ale może ją ułatwić… zawieszenie w pokoju obrazu z koniem! Dlaczego? I jak wykorzystać koński trend w home stagingu? Oto opinie amerykańskich ekspertów!
Koński trend w home stagingu
Czy obrazy przedstawiające konie to najnowszy trend w wystroju wnętrz? Amerykański portal Curbed postanowił zapytać o to zjawisko osoby, które na co dzień związane są z dekoracją wnętrz lub zajmują się home stagingiem, czyli przygotowywaniem mieszkań i domów do sprzedaży.
Nie jest tajemnicą, że zazwyczaj osoby sprzedające mieszkania lub dom nie posiadają prawdziwych dzieł sztuki, a żeby uatrakcyjnić wystrój pokojów, kupują obrazy w dużych sklepach typu IKEA lub TK Maxx. Oferowana tam “sztuka” w masowych ilościach ma oczywiście przemówić do jak najszerszej grupy ludzi, a większość osób chętnie wybiera ładne widoki oraz podobizny zwierząt. Dlaczego? Przede wszystkim są to przedstawienia neutralne oraz uniwersalne. Ponadto pejzaże oraz zwierzęta, w tym konie, kojarzą się z naturą, spokojem i odpoczynkiem, dlatego też ich obecność w danym pokoju może wpływać na jego pozytywny odbiór.
Wizerunek konia budzi zazwyczaj pozytywne skojarzenia, zwierzę to jest bowiem postrzegane jako symbol zarówno piękna, wdzięku i wolności, jak i arystokracji oraz rycerstwa. Nie można jednak zapominać o tym, że sporo zależy od kolorystyki obrazu. Odcienie płócien powinny być dopasowane do charakteru poszczególnych wnętrz. Ciepłe kolory zazwyczaj dodają energii i rozweselają, a chłodne – uspokajają i wyciszają. Z myślą o tym, trzeba do danego wnętrza dobierać także obrazy, które powinny współgrać z całością pokoju.
Jednak czy za popularnością występowania koni na masowych obrazach idzie coś jeszcze poza pozytywnymi skojarzeniami? Pracujący na Long Beach projektant John Douglas mówi, że według niego dużą rolę może odgrywać w tym przypadku także pewnego rodzaju sentyment. Konie reprezentują bowiem styl życia minionej epoki, a w Ameryce ich rola w historii jest szczególnie ważna. Z kolei według Ryana Nickuma (marketing managera firmy zajmującej się wyszukiwaniem nieruchomości) jest to trend, który rozwinął się ze zjawiska lokalnego. Według niego na początku po obrazy z końmi sięgali mieszkańcy Atlanty, a dopiero za nimi poszli sprzedający z innych stanów.
MP