Jakie powstały profile źrebaków i 3-latków?
„Źrebięta, które były bardziej niezależne, mniej ssące, więcej czasu spędzały z dala od swoich matek, mniej reagowały na separację i okazywały mniejszy strach przed nowymi przedmiotami.” – mówili naukowcy.
Źrebięta, które były bliżej matek, więcej ssały, mniej skubały trawę, jako 3-latki mocno reagowały na odseparowanie od innych koni, gorzej radziły sobie z zapamiętywaniem i nauką.
Pomiędzy nimi były profile pośrednie koni, które wykazywały silne emocje z nieznanym człowiekiem i mostem, ale były dobre w instrumentalnym uczeniu się oraz konie, które wykazywały niewielkie strachliwe reakcje i dobrze zapamiętywały.
“Nasza metodologia wydaje się odpowiednia do badania przedwczesnych wskaźników dorosłej osobowości i zdolności uczenia się” – powiedziała Séverine Henry.
Tekst: Małgorzata Zbierska